søndag den 5. juni 2016

Mit indskud til alt det her med "Bikinikroppen"

Læg mærke til dellerne og appelsinhuden - og maven der er "højere" end bikiniunderdelen.

Ja, jeg mener; "Bikinikroppen". Ikke "den gode bikinikrop". "Den gode Bikinikrop" er nemlig noget andet. Først og fremmest er det en sætning bestående af fire ord; 1) den, 2) gode, 3) bikini og 4) krop. Nuvel, anno 2016 har sammensat ord nummer tre og fire sådan ordet bliver; bikinikrop. Det lader jeg være, da mit fokus er et andet nemlig; diskursen og tendensen der er at finde i disse tre ord sat sammen i én sætning; "Den gode bikinikrop". 

BUM! Ordet; gode (oprindelig form, ubøjet form; god) er et adjektiv (også kendt som tillægsrod) og beskriver substantivet (navneordet) som her er; bikinikrop. Adjektivet kunne også være blå, så sætningen kom til at hedde; "Den blå bikinikrop", og let's face it, så havde det været mere neutralt og holdningspræget. For eksempel er min egen association til sætningen; "Den blå bikini" smølfer i bikini - I shit U not!
Men, der hærger en tendens til at folk snakker meget om denne "gode bikinikrop"; Hvad er den gode bikinikrop, hvad er så absolut ikke den gode bikinikrop, hvorfor er den gode bikinikrop den gode bikinikrop, hvorfor er den ikke-gode bikinikrop ikke en god bikinikrop og så videre... Der er mange holdninger til (bikini)kroppen, som popper frem i takt med at klimaet bliver varmere og dansken smider mere og mere tøj. Men, tænk jer om - eller faktisk, lad nu vær' med at tænke så meget over det for syv søren da! Det er os, mennesker, der laver diskurserne, tendenserne og holdningsstrømningerne. Husk hvad jeg skrev om Valentines Day - princippet er det samme, omdrejningspunktet er bare et andet.

Men, jeg skal da heller ikke lege en helgen, jeg har selv nogle holdninger til BIKINIKROPPEN. Ja, nu skriver jeg bikinikroppen, jeg kunne ligeså godt skrive; en bikinikrop, da det er er det samme - e-n er bare flyttet over i forlængelse af ordet; bikinikrop, samt er et tilslutnings-p røget på, så fås ordet; bikinikroppen.

En bikinikrop er en krop, der bærer en bikini. BUM!  Mangles der noget?
Nåe jow... Denne krop er besjælet. Kroppen er faktisk et menneske. Og dette menneske kan have det varmt, så varmt at det er mest rart at have minimalt - hvis ingen - tøj på. Ja, jeg inkluderer her nudister - og hey, hvorfor snakkes der aldrig om "Den gode Badedragskrop" eller bedre endnu; "Den gode badebuksekrop"? Er der sneget sig noget sexistisk ind i denne diskurs og tendens? Kunne det tænkes? Denne lader jeg stå åben. Jeg reflekterer jo bare for et åben forum:)

Når dette menneske har det så varmt, at det smider tøjet bare "for at kunne være i det", sker det oftest om sommeren, sjovt nok hvor emner såsom; "Den gode bikinikrop" florerer. Igen og igen og igen.

Lyder jeg bitter? Det er sku ikke meningen. Det er det altså ikke. Selvom jeg er overvægtig og også går i bikini - jeg skammer mig kun lidt. Jeg skammer mig sku ikke fordi, jeg føler at jeg eksistentialistisk ikke burde gå i den - for det er fandme mit eget valg, men fordi jeg frygter hvad andre tænker om mig, når de ser mig (generelt), men sjovt nok også - og mere - i bikini/badedragt, tætsidden (for der kan jeg jo ikke skjule mig i lækker VINTERtøj - forestil jer hvor varmt det ikke ville være?!). Men det tragikomiske er, at jeg tror faktisk at min frygt for andres reaktion på min overvægtige delle-krop kommer af, at jeg er usikker på mig selv. Men så igen, havde jeg været usikker på mig selv, hvis diskursen var mere anerkendende og mindre sexistisk? Jeg fornemmer en hermenutisk spiral (fortolkning af årsagssammenhænge og forforståekse = det hele giver mening i en spiral, som I; det ene afføder det andet og kan derfor eskalerer).

Nå, men I den her forbindelse kunne jeg da flashe lidt billeder af min BIKINIKROP (som jeg faktisk synes kan se helt okay lækker og sexet ud). og... BTW; jeg ved godt jeg har store bryster - det følger faktisk med, når det overvægtige svedende menneske smider tøjet! hahahahha:)

Se hvordan bikiniunderdelen presser mit fedt ind - og appelsinhuden igen. 



Se lige hvor stort mit lår er - og mega rundt. Mine tær kan liiiige anes. 

Nå, der sneg sig lidt humor ind - det kan jeg ikke lade være med. Men jeg håber I fatter pointen.

Jeg er en bikinikrop - ligesom dig, og du er en bikinikrop ligesom jeg - uanset hvor meget tøj du har på.

XoXo,
Maibritt    :)

Snap: mainit
Facebook: Maibrittsblog
Instagram: maibrittkuhr







Ingen kommentarer:

Send en kommentar