fredag den 26. august 2016

Et år er gået og min vægt må gerne stige nu!


Det er ved at være en del tid siden, jeg har skrevet...

Jeg har ikke ikke skrevet herinde, fordi jeg ikke "har noget på hjerte". Faktisk nok på grund af det omvendte... Jeg har en del. Der er sket en del. Både af nyt, men lige i tiden kan jeg ikke lade være med at sammenligne nuet med hvordan mit liv var for et år siden, hvorfor jeg selv er blæst bag over ved at se tilbage på aaaaalt det der er sket mig - af godt og ondt. Denne gang har jeg bare mest fokus på de gode ting:

For næsten præcis et år siden flyttede jeg i det lækreste hus med min ekskæreste. Og...
For næsten præcis et år siden begyndte jeg endelig på universitetet (noget min studievejleder, i 8.klasse, klart troede jeg var aaaaaal for dum til (yep, hendes ord om mig - ikke mine!). Jeg begyndte på kandidaten i anvendt filosofi på Aalborg universitet. Jeg var så glad og jeg glædede mig helt vildt meget. Jeg var ikke kun glad for, jeg var kommet ind, men også over, at jeg kunne være så priviligeret at "passe på to hylder" - pædagog og filosof. 

Nå, som I ved, så gik det jo ad helvede til med min eks og jeg og jeg gik fra ham og flyttede. 
Men, jeg tror aldrig jeg har fortalt med hvem jeg flyttede sammen med? Det kommer her; 

Da jeg gik fra min kæreste, forlod vores fælles hjem, havde en morfar på hospice og eksaminer i skolen (jeg på dette tidspunkt ikke var droppet ud af endnu) - var ikke bare min familie der for mig, men også mine venner - og især Clara. Clara og jeg har et helt unik bånd sammen, som ikke kan beskrives med ord. Clara åbnede sit hjem op for mig - og min kat (med hendes hjem mener jeg hendes et-værelses lejlighed, så det var ekstra sødt af hende, hehe) i hendes mest travle uge på jobbet længe. Det er veninde-kærlighed i første kaliber sådan noget! <3
Imellem alle mine tude/bande/råbeture kiggede jeg på steder i Aalborg at bo. Men jeg kunne rigtig hurtig mærke, at jeg ikke skulle så langt væk fra "alle mine" her i det midtjyske. 
Clara kiggede også på et andet sted at bo, så selvfølgelig besluttede vi os for at flytte sammen - noget vi før havde tænkt på og talt om, men som ikke var sket. Nu skete det. 

Vi flyttede sammen i den lækreste Penthouselejlighed. 
Der gik ikke længe, så blev Clara meget syg. Der gik faktisk ikke en gang et halvt år. Kan I gætte hvad hun fejlede? Det rigtige svar er; forelskelse, hahahhah!
Clara havde fået en kæreste, som hun var blevet overhoved omkuls forelsket i. De to turdelduer flyttede sammen ude ved ham - fuld støttet af mig. (BTW; de er stadig sammen og har det fantalulalastisk og er så gode sammen:)) 

Men.... Lejligheden kunne jeg ikke betale selv. Så, nu bor jeg sammen med en af mine andre goeste (Ja, jeg ved sku da godt, det ikke er et rigtigt ord, men det er mn blog, så jeg kan stave som jeg vil heh;)) veninder, da hun var frisk med det samme, som jeg spurgte hende, til at flytte ind. Det er en win-win situation; at beholde en lækker lejlighed OG bo sammen med endnu en skøn veninde:) 

Så; jeg er så pisse priviligeret at jeg i en alder af 28 har prøvet at bo sammen med 4 af mine bedste veninder (den tredje og fjerde er en hel anden historie, fra en anden adresse). Hvor mange kan lige blære sig af det, hva?! 

Nå, videre med mit år.... 

I har jo fulgt med om alt det der lort med min krop... Der er ikke så meget nyt endnu, udover at jeg har valgt at betale for 3*bindevævsmassage for cirka en måned tids siden. Jeg var 90 pct. smerte fri i noget tid, men nu er smerterne vidst ret meget på retur... Varmepuden er i hvert fald nødvendig hver nat og smerterne er så søde og sørge for, jeg kommer op om morgenen igen! Så... Skal vidst snart have en omgang igen. Eller er der nogen af jer, der har bud på hvad hjælper mod psykosomatiske smerter? Jeg venter jo også stadig på at skulle til den der visitationssamtale... 

Noget andet er... Jeg skider nu godt og grundig på de fysioterapeuter, som har sagt til mig at jeg skal tage træning stille og roligt og bla bla bla. 
Jeg er begyndt at styrketræne nu - og lidt cardio. Og ved I hvad? Det er pisse godt til mig. Både fysisk og mentalt. Det er min vej til at få en sund krop igen på, det kan jeg mærke. Jeg synes den træningsform er så pisse fed, fordi jeg kan konkurrerer med mig selv - OG FORDI, ved denne træningsform, må min egen badevægt godt vise, at min vægt går op ad! Fokus er muskelopbyggelse og god efterforbrænding. Men, jeg passer selvfølgelig stadig på med hvad jeg spiser - andet er altid dumt, og så er jeg blevet "en af dem", som har flere forskellige proteinpulverposer hjemme, og som drikker BCAA og napper noget Kreatin... Men det er så også fordi, min krop jo er lidt mærkelig, heh. 
Jeg kan berette, at på det sidste halve år er jeg steget i vægt, BMI, men har tabt mig i Fedtmasse - og sjovt nok taget på i muskler... Det er så fedt og skidehamdrende befriende at det er legalt at ens vægt stiger! 

For at afrunde året (Jo jo, der er sket meget mere i årets løb, men så spændende er jeg jo heller ikke, vel! hahha), så er jeg jo næsten lige blevet klummeskribent for Viborgs lokale avis, hvilket var "a dream come true" at blive. Jeg har altid godt kunne tænke mig at skrive for en avis/et blad a la Carrie i "sex and the city" og det er jeg startet så småt på nu...  Og...

så er jeg er atter lige begyndt på universitet. Denne gang Aarhus universitet og en kandidat i pædagogisk filosofi. 
Jeg er sikker på, det nok skal blive godt. 

Så er jeg bare spændt på at se, hvad det næste år giver mig af oplevelser - og hvor langt ned min fedtprocent kan komme og hvor høj min muskelmasse stiger, hahah:) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar