mandag den 29. februar 2016

Min popo er jo løftet fra sofaen - for faan...!

Jeg har længe haft lyst til at skrive til jer... Og jeg har flere emner i tankerne, såsom; drømme og drømmetydning, mere om ham der min eks, hvorfor kropsidealer er så skide belastende, for nogle alt-overskyggende og ikke mindst selvbillede-vridende. Især det sidste emne tænker jeg en del over selv for tiden....

Dagens indlæg kommer til at handle om; tid, træning og blogindlæg. Jeg vil ikke involvere noget teori. Jeg vil bare skrive. Fortælle.

Jeg har længe haft lyst til at skrive et blogindlæg igen - men jeg har ikke haft tid - eller ordentlig tid i hvert fald. Fordi... Som nogen af jer ved, så er jeg "ledig" og på supplerende dagpenge. Supplerende ja - hvilket vil sige, at jeg arbejder under 29,5 timer om ugen. Jeg har altså ikke en fuldtidsstilling og har heller ikke fuldtids-"fri". Endvidere er, så arbejder jeg få timer, næsten hver dag, med de to små jobs jeg har. Nogle dage er jeg kun "på" det ene arbejde, andre på begge to. Idag for eksempel; der skulle jeg køre på arbejde kl. 9:30 og kørte først hjem igen kl. 13:40 og skal afsted til det andet arbejde kl. 17:45. I mellemtiden skal jeg have handlet - to forskellige steder, hæve penge, på biblioteket og ordne nogle ting herhjemme. Jeg klager selvfølgelig ikke over mit arbejde og mine supplerenede dagpenge - det og dem er jeg rigtig glad for. Men jeg er mindre glad for dem, når de ofte tager min træning fra mig.

Jeg vil nemlig rigtig gerne træne og havde håbet på at kunne nå det i dag - men, haha, det kunne jeg heller ikke i dag (det skal lige siges, at jeg skriver dette blogindlæg hurtigt og lige inden jeg skal på arbejde igen i dag - hvor jeg burde spise aftensmad). Det er svært at presse træning ind, når ens arbejdsdag er delt i to og ens "egentimer"er inden om aftenen - eller 3 timer mellem arbejde, hvor der også skal gøres andre ting, fordi der ikke er aften der...

Jeg skriver dette blogindlæg i forlængelse af, at jeg så en af mine veninder havde lagt et billede på facebook, hvorpå der stod; "det sværeste ved træning er, at få sin røv op af sofaen". Min popo er altså oppe fra sofaen... Den befinder sig bare ikke på den spinningscykel jeg allerhelst "så" den på;) hah.

Når jeg ikke arbejder bruger jeg ofte min tid på andre vigtige/nødvendige ting, pt. såsom; jobansøgninger og relevansbeskrivelser til uni. Det er bare som om at træning altid bliver det svageste led, der er lettest at knække af kæden på en travl dag.... Træningen bliver "det der kan undværes", eller nej, det er ikke rigtig. For jeg trænger virkelig til at træne - jeg tænker hele tiden på det! Men, ih, den skide tid altså! Så træningen bliver "det der igen, åbenbart og desværre skal undværes". Hvis jeg er MAX heldig kommer jeg afsted 3 gange i den her uge, men så skal alt også bare køre på skinner.

Hahha, jeg ved ikke helt hvad det her blev til... Men det er i hvert fald nogle tanker jeg render rundt med i tiden:)

God dag til dig derude:)
Hov; Tag lige nogle muskelopbyggende og svedpiblende øvelser for mig, ikke:) hih
Ps. Dette blogindlæg skrev jeg, hvor jeg troede jeg skulle til at skrive en jobansøgning, men vurderede at 30 minutter ikke var nok - men nok til at skrive et blogindlæg i. How to priotize;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar