torsdag den 28. april 2016

Ja, jeg er dum, jeg ved det godt.

Hejsa. 

Sidst jeg skrev til Jer var i mandags. Jeg skrev ufiltreret efter jeg havde snakket i telefon med min læge, læs indlægget her, hvis du ikke før har læst det:) 

Jeg var ved lægen igen i går. Det gik godt. Jeg fik ham fortalt på en rolig og implicit måde, at han ikke skal hentyde til, at "det er i mit hoved". Dette gjorde jeg ved at fortælle ham min anamnese samt nogle nye symptomer der er dukket op - som i - de er dukket op i den her uge, som for eksempel:
I mandags, da jeg var i bad, stod jeg og dansede under bruseren. Jeg dansede ikke med vilje (hvilket jeg ellers ofte nyder at gøre). Dette bad tog jeg efter en laaaang dag på 16 timer, så jeg trængte bare SÅ meget til at mærke min krop blive beroliget af det varme vand. Men, jeg fandt mig selv dansende. "Først det ene ben, så det andet ben - og så ryster vi det lidt" - dansen var det. Jeg mener det helt seriøst. Jeg kunne slet ikke nyde det skide bad, jeg sådan havde set frem til. Mine ben (ja fandme dem begge to er begyndt nu) kradsede og klødede, samt mærkedes det som om at nogen havde vendt nålene i en nålepude omvendt og så stak puden (med den stikkende ende af nålene) ind imod mine ben adskillige steder. Det var så underligt og ubehageligt. Så var det bad ligesom ovre. 
Dagen efter skulle jeg op på fjerde sal på skolen. Det er "intet problem for min kondi", tænkte jeg og bagefter tænkte jeg; "men gad vide hvordan mine ben tager det". De kunne havde taget det bedre. Det tog nogle tårer at gå derop - for mine ben havde bitte små lyn hele vejen - og jeg bliver fandme så frustreret, når der er noget - specielt et offentligt sted, for man kan jo se det på mig! 

Anyways... Jeg skrev for at opdatere Jer på hvad min læge og jeg blev enige om, hvad der fremadrettet skal ske. (Og ja, jeg skriver sku også fordi jeg ikke kan slappe af i hovedet igen i dag - og der er ikke flere sysler herhjemme jeg kan give mig til. Jeg planlægger at se en film senere, men i tiden kan jeg ikke koncentrere mig længe nok om at se en film grundet tankemylder, da mine ben ikke stopper med at "feste", bare fordi jeg gør). 
Min læge kom frem til at der skal være en holistisk tilgang til mig - "alle"  ting skal prøves af. Så nu skal jeg dælme til to prøver mere... 
I næste ude skal jeg til en 1½ times undersøgelse på fysiologisk undersøgelsesafsnit (eller noget i den dur) - der skal mit kredsløb tjekkes - vidst for at se om min venepumbe og veneklapper virker som den/de skal... Ja, vel også for at tjekke om min Bodyage er over 27;) Hehe. 

Ugen efter skal jeg, udover til neurolog, nu også til undersøgelse på et rygcenter. 

Det er sku dejligt at der sker noget. Det gav mig ro. Igår. 
I dag er jeg bange for at prøverne viser ingenting. At jeg bliver en af dem, som ingen diagnose får. Det vil være det værste. Det næst værste er, hvis jeg får at vide jeg har en eller anden sygdom. Det bedste ville faktisk være, at jeg fik at vide at jeg er en smælderfed fede Dorit, som skal stoppe med at være socialryger, leve sundere - og alt det der, for at blive symptomfri. Den melding vil ikke være sjov at få, altså meldingen om at mine skavanker er min egen skyld, men den er god; for så kan der gøres noget - jeg kan gøre noget selv, for at afhjælpe mig selv! (Men ingen læge har tiltænkt at det er livvstilsbetinget, men jeg kan da håbe, ikke? Eller ad, det er sku egentlig også ret så klamt at håbe på - måske ER jeg ved at være skør? Ja, jeg lyder dum, jeg ved det godt). 



 Noget andet er (hvilket jeg føler, jeg godt kan skrive i dag, da jeg rent faktisk har fået skrevet et kort indlæg denne gang, yay me! hih): 
Jeg har længe haft lyst til at skrive til Jer, hvorfor jeg altid skriver om det dårlige fra Maibritt-land. Det gør jeg fordi, jeg har behov for at bearbejde. Det gør jeg fordi, jeg ikke har behov for at lade som om at livet er lutter lagkage. Jeg gør det fordi, jeg har tillid til, at I ved, at mit liv indeholder ligeså meget godt, som jeg skriver om det dårlige. Og lad os lige være straight overfor hinanden; "Gad du og læse min blog, hvis den handlede om; hvor dejlig en tur jeg havde på sunset med en veninde tidligere i dag, eller hvor meget jeg nød at kunne sove længe?" Nej vel. Vi vil sku vide hinandens dirtyness. 

Tootles herfra, 
XoXo

Snap: mainit
Bloglovin: Maibritts blog
Facebook: Maibrittsblog
Instagram: maibrittkuhr


Ingen kommentarer:

Send en kommentar