fredag den 20. april 2012

Drømme - de er da en mærkelig fisk!

Aj, det er altså bare lidt for mærkeligt... Jeg har i to nætter i træk nu, drømt om den samme person. En af mine drengevenner (og nej, jeg ved hvad du kan tænke - det har IKKE været sådan nogle drømme). 


Den første nat drømte jeg: At jeg ligger og sov (jeg så mig selv i fugleperspektiv), og pludselig kommer han ind i billedet. Han knuger sig ind til mig under dynen, og græder og græder og græder. Jeg spørger ham selvfølgelig hvad der er galt, hvortil han svarede; "Min kæreste ville ikke have mig mere, min kæreste vil ikke have mig mere". Så vågnede jeg. Jeg kunne mærke at jeg var ked af det, ked af at han var ked af det. Men, så kom jeg til at tænke på, at det jo bare var en drøm. Hele dagen, når jeg havde et frirum, tænkte jeg på, om han nu var okay... Altså her i det "rigtige" liv. Jeg tænkte på, at skrive til ham, men fik det aldrig gjort, da jeg havde en dag med mange vigtige ting der skulle tilses. 


Her i nat drømte jeg så: At mig og den samme drengeven var sammen med en af vores fællesvenner (også en dreng). Jeg genkendte ikke stedet hvor jeg var, men kan huske at jeg tænkte, at det var hjemme hos en af dem (en af dem er flyttet, og jeg har ikke været der endnu). I drømmen hyggede vi os meget. Snakkede som vi plejer og drak nogle øl dertil. Lige pludselig rejser ham, mine drømme omhandler, sig op. Han går ind i et rum og bliver der lidt (tror jeg nok, sådan nogle drømme er jo lidt svære at huske i detaljer). Da han kom ud af rummet igen, havde han påført sig en ny T-shirt (en som var grim, og absolut ikke hans smag), og jeg spurgte ham så "Hvad sker der?" "Hvor skal du hen?", han svarede "I fængsel", jeg responderede med; " og besøge X?". "Nej, jeg skal selv i fængsel" sagde han, imens han tog ansigtet i modsatte retning af hvor jeg befandt mig, hvorefter han gik ud af døren. Og så vågende jeg. Jeg vågnede og tænkte: WHAT THE FUCK IS THIS! Hvorfor drømte jeg nu om ham igen? 


Det er altså nogle mærkelige drømme. Idag har jeg også skrevet til ham. For altså, det blev jeg da nødt til. Hehe


Jeg tror nemlig på, at drømme har en betydning for den drømmende. Og man hører også om, at noget af det man har drømt, har vist sig at have været sket eller vil ske. Jeg tror på, at man i igennem sine drømme er i kontakt med sin ubevidste del af hjernen. At nogle billeder og følelser du har undertrykket eller bare glemt, dukker frem i dine drømme, da behovet er der derfor. 


Men, hvordan jeg liiige skal tyde ovenstående drømme... Måske er det savn?? 


Hmm.... Nok om det. 


Ha' en go dag verden:) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar